Pages

March 10, 2014

#PrayforMH370

Silent doesn't mean I don't care, I care but I don't want to pray on the social networks. I pray in my prayers, hoping that they are all okay. Hoping that they are all fine. 

Sebenarnya aku pelik, kenapa masyarakat melayu beria-ria nak jadi reporter tak bergaji. Mereka mengeluarkan fake announcement, berita palsu, mereka-cipta fakta, menyebarkan sesuatu yang tak sahih siap ada yang berlakon kononnya ada ahli keluarga dalam pesawat. Ada yang cari publisiti murahan dengan buat main isu MH370. Ada juga yang macam terlalu concern pasal kes ni sampai setiap saat tweet and update pasal ni. Tak salah nak concern, nak care tapi janganlah sebar sesuatu yang tak sahih walaupun dah tak ada idea nak tulis apa kononnya kitalah paling ada update dalam dunia ni. Kalah Astro Awani.

Aku memang tabik dekat Astro Awani sebab sudi membatalkan rancangan asal supaya dapat memberitahu update terkini pasal pesawat MH370 yang hilang itu. So, kalau korang nak tahu berita sahih, buka Astro Awani channel 501. Tak payah percaya sangat berita yang mengatakan ada orang rakam kejadian semua sebab semua tu menipu. Ada juga aku baca status someone pasal isu ni. Dia cakap kakak dia ada connection dengan airport Filipina mengatakan terdapat rakaman pasal MH370 jatuh menjunam ke dalam laut. Kalau semua tu sahih, sah-sah dah ada dalam surat khabar or berita. Dan mesti ada kesan walaupun sedikit.

So Malaysian, keep praying and stop telling rumors. Hope for the best for MH370.



P/s : Got a new template,chill

0 comments:

Post a Comment